Dengan Nama Allah.........


Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Khamis, 26 Jun 2014

Semudah "Menu,phone book,search.....Bonda and cilck"


"Waalaikumussalam" Tiba-tiba Mak Odah menjawab salam dari belakang Kak Laila.

"Huh!terkejut saya. Dari mana petang-petang ni Mak Odah" Tanya kak laila.

"Aku dari rumah Nek Nap.Hantar petola kat dia.Kasian dia Laila,dari semalam tak lalu makan,terkenang anak-anaknya, tak talipon pun."

"Barapa orang anaknya Mak Odah?"

"6 orang,yang 3 orang tu ada juga telepon,yang 3 orang lagi kalau mak dia tak telipon,alamat tak adalah Nek Nap nak dengar suara depa."

"Habis Mak Odah cakap apa kat dia"

"Sabar jelah Nek Nap,doakan je dia orang tu lembut hati,Insyaallah,Tuhan tu maha mendengar"

"Hmm elok lah Mak Odah cakap macamtu,kata kat Nek Nap kita kena didik hati selalu reda ,sangka baik.Mungkin mereka benar-benar sibuk.....doakan sahaja"

"Yelah...yang kamu pulak Laila sebagai anak...luangkanlah masa talipon mak kamu....jangan sampai dia talipon dulu....walaupun mak kamu kata tak apa tapi takut di mulut je...dalam hati Allah yang tau"

"Insyaallah Mak Odah,terimakasih ingatkan saya,nilah hikmahnya duduk dengan orang macam Mak Odah ni...selalu ingatkan saya.





Sebenarnya kak Laila pun jarang pergi rumah Nek Nap,kecuali Hari raya atau ada khenduri,sebab nak pergi rumah Nek nap kene lalu depan warung pak Jemik,yang penuh dengan pelanggan lelaki.


berbagai jenama dan bentuk,idaman semua


Dan Dia telah memberikan kepadamu (keperluanmu) dan segala apa yang kamu mohonkan kepadanya. Dan jika kamu menghitung ni`mat Allah, tidaklah dapat kamu menghitungkannya. Sesungguhnya manusia itu, sangat zalim dan sangat mengingkari (ni`mat Allah).(Ibrahim : 34)

Dan bersegeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan daripada Tuhan kamu, dan (mendapat) syurga yang bidangnya seluas seluruh langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertakwa. (Ali Imran: 133)

Catatan Popular