DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Pengikut

Khamis, 5 Mei 2016

TAMAN-TAMAN SYURGA BERSAMA PROF DR WAN MASERI

Sebelum ini saya tidak berapa mengenali siapa dia Dr Wan Maseri sehinggalah Jemaah kami membuat keputusan untuk menjemput beliau datang ke tempat kami untuk mengisi program penghayatan Asmaul Husna. Kebetulan pula dalam Jemaah kami ada adik Nisa' bekas pelajar UMP yang rapat dengan beliau. Begitu lama kami menunggu kekosongan jadual beliau akhirnya sampai juga masanya 2 May 2015 sempena cuti hari Buruh. Setinggi-tinggi kesyukuran kepada ya Khaliq Ya Bari' Ya Razak yang telah memilih saya untuk peluang dan ruang berada di taman taman syurga bersama Beliau. Dengan tajuk Penghayatan Asmaul Husna untuk kemenangan.Alhamdulillah. 

Sebelum ini saya telah menghafal Asmaul Husna tambah lagi ianya telah di viralkan dalam bentuk lagu. maka dengan mudah kita menghafalnya tetapi tidak menghayatinya. Ya selama ini kita berusaha untuk mengambil hati orang yang kita kasihi disekeliling kita tetapi kita lupa mengambil hati Yang mencipta kita. Kita berjuang mengenal orang yang kita kasihi tetapi lupa mengenal Penciptanya. Kita perlu mengenal Allah dengan benar-benar ikhlas bukan hanya waktu berduka, bukan juga hanya untuk mendapat mpenyelesaian hidup tetapi kerena kita betul-betul cinta Allah. Kita rindu dan tidak boleh hidup tanpaNYA.

Pandanglah Allah dengan mata hati yakni pandangan yang meyakini bahawa segala sesuatu itu datang daripada Allah. Rasailah kehadiran Allah yang dekat dengan kita pada setiap saat kehidupan kita. Setiapa kali pandangan  kita melihat haiwan, langit dan alam semesta, lihatlah pada pada siapa penciptanya dan rasailah betapa hebatnya Allah yang menciptakan haiwan-haiwan yang berbilang jenis dan warna untuk kita berfikir.

Untuk mencapai kemenangan dalam perjuangan kena sentiasa bawa Allah dalam hati kita. Ketaatan pada ketua sangat perlu. Tolong jangan menghina tok guru dan ulamak kerana mereka pewaris nabi. oleh kerana mereka adalah manusia biasa bukan rasul atau nabi jadi mereka tidak maksum,kalau mereka maksum kita akan taksub dan  menyanjungnya melebihi Khaliknya. Itu sebab adakalnya Allah buka sedikit aibnya untuk kita menyedari bahawa mereka ialah manusia biasa yang tidak maksum.

ANTARA SLAID YANG SAYA DAPAT SONGLAP DARI TAMAN SYORGA TERSEBUT

Bila balik saya pun terus mengoogle dan jumpalah youtube youtube beliau,selepas ini saya akan mengikuti beliau.





2 ulasan:

  1. Terima kasih atas perkongsian. Nanti akak cari juga. Hasrat hati nak sampai maqam Hakqqul yakin bukan setakat ilmu yakin sahaja. Tetapi sedih bila ingat umur makin sikit dan perjalanan masih teramat jauh. Hanya memohon keistimewaan dari Allah semoga di akhir hayat Allah kurnia Rahmatnya yang tidak terhingga. aamiin....

    BalasPadam
  2. رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَيْرُ الرّٰحِمِينَ

    "Ya Rabbku berilah ampunan dan (berilah) rahmat, Engkaulah Pemberi rahmat yang paling baik." (QS: Al-Mu’minun: 118)

    BalasPadam

Catatan Popular