DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Pengikut

Selasa, 2 Disember 2014

Tasyrif 3

Tiba-tiba Kak rock datang lagi

"Cikgu Makbonda tengah buat apa tu" Tanya nya

"Ni hah tengah masukkan data nilam budak"

"Pakai internet lah ye"

"Ye lah ni"

"Cikgu Makbonda boleh ke bsyar telefon guna internet macam uncle Kupusamy tu."

Uncle Kupusamyialah PAR sekolah yang telah bersara bulan lepas.
Rupa-rupanya beliau lah tempat Kak Rock menambah kredit telefonnya.

"Jadi bolehlah Cikgu Makbonda tolong topupkan telefon"

"Boleh je"

"Alhamdulillah lega saya,Saya ingat bila uncle Kupu dan bersara susahnya saya nak topup,nak pergi pekan tak sempat.boleh ye cikgu tolong saya"

"InsyaAllah boleh"

"Ni hah nombornya"

"Nombor siapa ni,saya tak ada simpanpun"

"Mak saya punya lah,Sekejap sekejab habis,saya juga yang kena top up"

"Wah rajin juga mak kamu bergayut ye"

"Bergayut dengan anak-anak dia lah,anak-anak bukan mahu telefon emaknya,kalau emak tak telefon alamat senyaplah cerita mereka,kadang aku tegur mak aku cikgu, janganlah ashik emak je yang telefon, bukan tau dail pun,aku lah yang disuruh,sekarang dia tak suruh aku pasal aku membebel,jadi di suruhlah anak-anak aku.Aku pelik tengok anak-anak mak aku,susah sangat nak telefon emak,tak ada kredit ke.aku tengok telefonnya canggih-cangih,macam cikgu punya ni"

"Sekarang orang dah tak pakai kredit-kredit Kak Rock,percuma je asal ada internet, ada Hang out,ada whatapp, mesenger,webchat, telegram dan macam-macam lagi"

"Manalah mak aku tau benda-benda tu semua"

"Makanya Mak Kak Rock kena pakai internet jugalah kalau nak tau perkembangan anak-anak.Tau cucu tengah buat apa,makan apa,jalan pergi mana,gayut-gayut ni orang sekarang dah tak main dah"

"Huh sampai kiamat lah mak aku tak tau benda-benda tu'

" Tak mustahil Kak Rock,ada orang lebih tua. Yang biasa buat....tapi saya tak nak ajar Kak Rock...nanti asyik berwhatsapp je tak menyapu,guru besar marah baru tau"

Terkekek-kekek dia ketawa.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular