DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Jumaat, 31 Ogos 2012

Merdeka?


"KITA BELUM MERDEKA selagi kita belum menerima Allah sebagai RABB dan ILAH kita, selagi kita belum mengenal rasul dan menerimanya sebagai ikutan dlm kehidupan dan selagi kita belum memahami dan mengamalkan Islam dlm kontak yg menyeluruh seperti yg dikehendaki Allah.."

3 ulasan:

  1. Salam Asimah. Saya sangat setuju. Maka tugasa kita untuk menyampaikan sesuatu yang Benar walau seayat harus dipergiat. Takut nantgi di Sana kita ditanya mengapa tak cukup usaha untuk memperkenalkan Islam pada yang belum tahu dan meyakinkan yang sudah tahu bahawa Syurga itu benar dan Neraka itu benar dan lain-lain lagi. Selamat berusaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kembali Bonda Ngasobah.

      Memang,saya masih tak cukup usaha,hanya mampu berjuang dipersekitaran yang sempit ini. sangat cemburu melihat orang lain yang mampu bergerak lebih jauh.Namun saya tetap mendoakan mereka agar sentiasa ditambah kekuatan.

      Padam
  2. benar. selagi perlembagaan kufur diterapkan, jgn sesekali kata kita sudah merdeka

    BalasPadam

Catatan Popular