DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Pengikut

Rabu, 8 Ogos 2018

Episod 2 Hayya Bil Arabiah.

(post ini adalah saya copy dari program Hayya Bil Arabiya radio IKIM, yang dikongsikan di aplikasi telegram,untuk tujuan memudahkan saya mutollaah dan dikongsikan juga kepada pembaca blog ini.Semoga ilmunya terus berpanjangan.)

pertama أنا saya:

Dia kawan saya
هو صديقي ✔

هو صديق أنا ❌

Saya gembira
أنا مسرور  ✔
أنا فرحان ✔

Saya bersedia
أنا مستعد 

Saya bersedia utk jumpa kamu
أنا مستعد للقائك

أنا مستعد لرؤيتك 

Kalau perempuan:

Saya bersedia
أنا مستعدة

Hari ke 2 نحن kami:

Kami pelajar
نحن طلاب

Kami kawan2
نحن اصدقاء

Buku kami
كتابنا

Buku saya
كتابي 

Kawan kami
صديقنا

Kawan saya
صديقي

Pen kami
قلمنا   ✔

قلم نحن ❌

Pen2 kami
أقلامنا   

Tuhanku
ربي

Tuhan kami
ربنا

Bola kami
كرتنا  ✔
كرة نحن ❌

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular