DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Pengikut

Isnin, 27 Ogos 2018

🔖 Episod 32

📆 Selasa 14.8.2018

‌يوم #الثلاثاء 03 #ذو_الحجة 1439هـ.
‌الموافق ل 14 #أغسطس 2018م.

📌 Topik : Sambungan Kata Bantu Ragam.

✏️ Saya akan keluar sebentar lagi.

أَخْرُجُ بَعْدَ قَلِيلٍ

✏️ Saya nak keluar sebentar lagi.

أُرِيدُ أَنْ أَخْرُجَ بَعْدَ قَلِيلٍ

💠 Ia ada perubahan baris dlm kalimah أخرج (feel mudhari') selepas partikal أن, tetapi ustaz tak mahu tekankan lagi.

👈 لَقِيَ - يَلْقَى - berjumpa

✏️ Saya mahu berjumpanya (L) secepat mungkin.

أُرِيدَ أَنْ أَلْقَاهُ فِي أَقْرَبِ فُرْصَةٍ

👈 أَقْرَبُ فُرْصَةٍ - secepat mungkin/seberapa segera mungkin/ASAP

✏️ Saya mahu jumpa kamu (L) seberapa segera yang mungkin.

أُرِيدُ أَنْ أَلْقَاكَ فِي أَقْرَبِ فُرْصَةٍ

✏️ Saya mahu jumpa kamu (P) seberapa segera yang mungkin.

أُرِيدُ أَنْ أَلْقَاكِ فِي أَقْرَبِ فُرْصَةٍ

✏️ Dia (L) mahu saya berjumpa dengannya (L) secepat mungkin.

يُرِيدُ أَنْ أَلْقَاهُ فِي أَقْرَبِ فُرْصَةٍ

✏️ Dia (L) mahu berjumpanya (L) selepas ini.

يُرِيدُ أَنْ أَلْقَاهُ بَعْدَ قَلِيلٍ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular