DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Selasa, 6 Oktober 2009

Kenaikan pangkat

Anakdaraku yang sedang melalui praktikalnya disebuah sekolah menelipun aku,bersimbang tentang pengalamannya, tiba-tia dia bertanaya “ Mak orang kalau lulus ujian PTK tu boleh naik pangkat ke” “ialah”jawabku. Ada cikgu kat seklah tu, asyik baca buku PTK aje,tapi selalu tak masuk kelas, dia bleh order je dari bilik guru,bagi workset je suruh student siapkan,dan kalau dah siap hantar, lepas tu hasut kita rang pulak tu supaya tak kerja teruk-teruk. Habistu kalau dia lulus PTK dapat naik pangkat juga ke?” “Dapatlah,dah itu yang dijanjikan. Itu lah kak dunia.,lepas ni kakak akan melangkah kedunia yang lebih luas lagi pastu banyak lagi cerita mengenai ketidak adilan yang kakak tengok nanti. Pasal tu bersedialah,zaman kakak lebih lagi cabarannya. Pokoknya hanya satu je yang kakak kena ingat…DIA sentiasa ada bersama kita dan panduan kita hanya Quran dan Hadis”

Kebimbangan aku bertambah, apakah anak-anakku punya kekuatan untuk menghadapi dunia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular