DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Rabu, 28 Oktober 2009

Kualiti diri

Kelamarin;

Anak : Mak....nak pindah sekolah lah,budak-budak sekolah ni jahat-jahat,
Mak: Dia buat apa?
Anak: dia orang ska ejek-ejek,jelir-jelir lidah,sorak-sorakan orang;
Mak:Bagi tau ustazah;
Anak:OK

Semalam

Anak : Mak....nak pindah sekolah lah,budak-budak sekolah ni jahat-jahat,
Mak: Dia buat apa?
Anak: dia orang suka ejek-ejek,jelir-jelir ,sorak-sorakan orang;
Mak:Bagi tau ustazah;
Anak:Dah, ustazah kata....alah jangan layan,diam aje nanti dia penat.
Mak:Betulah ustazah cakap tu,esok buat tak tau je,dia orang tu suka kalau orang marah-marah;
Anak:OK

Hari ini

Mak:Betul nak pindah sekolah,esok mak uruskan,tapi kat sana kena cari kawan baru,pastu ustazah baru,kita tak kenal,entah-entah lagi terok dari kawan-kawan kat sini;
Anak:Tak apalah bdak-budak tu dah tak usik lagi,ustazah dah marah dia orang,dia usik budak lain lain pulak.
Mak:Betul?......tulah bukan elok kita suka pindah-pindah,kat tempat baru belum tentu budaknya baik-baik,budak jahat kat mana-mana ada,yang penting macamana kita nak tolong diri kita dan tak bagi budak jahat tu kacau kita lagi.

Anakanda dah belajar meningkatkan kualiti diri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular