DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Isnin, 27 Disember 2010

Persimpangan

“Apa kelainan sambutan tahun baru tahun ini Tan Seri”Kata Juruacara jelita.

“Oh kelainan?, pastinya berbeza dengan tahun yang lepas,kali ini sambutan akan diadaka di dataran Merdeka” Jawab Tan Seri Kacak berkepala sexy.

“Mengapa di dataran Merdeka?,bukan di Putra Jaya seperti yang telah lepas?” Juruacara jelita tambah teroja.

“Oh Kerana saya dapati pengunjung labih ramai dan sedia ada di Dataran Merdeka,setiap tahun walaupun tidak ada upucara negara, pengunjung begitu committed menunggu menjelangnya tepat 12 malam.Mereka memberikan sambutan sungguh meriah,mereka bersorak gembira tanpa rusuhan yang boleh menejejaskan keselamatan Negara.Tidak kira tua muda,berbagai bangsa 1 Malaysia. Menyemarakan sambutan tahun baru kali ini.” Tan Sri kacak bertambah bersemangat.

“Wow,Sambutan yang menggalakan ya tan Seri.Tentu sekali atucara yang vogue dan menarik.”Juruacara jelita sambil mengembangkan kipas made in China.

“Sudah semestinya,mereka datang tidak kira waktu,sejak pukul 7,hinggalah 4 pagi.untuk memeberi sokongan.Beberapa artis telah pun diundang untuk sama-sama memeriahkan sambutan kali ini.” Wajah Tan Seri kacak bertambah berseri-seri dengan terbatuk-batuk kerana kelelahan..

“Berapa ramai sasaran pengunjung kali ini”Juru acara jelita sambil mengecil-ngecilkan mata.

“Kali ini sasaran pengunjung adalah 1 juta berbanding 800,000 pada tahun yang lepas. Artis yang akan membuat persembahan pada konsert ini juga datang dari pelbagai latar belakang, bersesuaian dengan matlamat konsert ini kita mengharapkan kehadiran penonton yang lebih ramai di Dataran Merdeka untuk memeriahkan konsert ini berbanding tahun sebelum ini.” Tan Seri Kacak termengah-mengah menghabiskan ayat tanpa noktah itu.

“Apalah orang tu,dah tua tapi nak sambutan tahun baru konsert-konsert,malam-malam pun nak suruh orang datang, kan Mak Ngah,Ustazah kata bulan Ogos nanti banyak orang buang bayi”

Alamak ,potong stim betulah Arif ni. Orang tengah nak dengar promosi,tengah fikir nak komen,dia dah komen dulu. Apalah nak dibandingkan Arif yang baru sembuh dari bersunat dengan tan Sri Pengarah bank itu.Tahniah pada Ustazah Arif kerana memandu Arif membuat pilihan di persimpangan.

“Arif,bersyukurlah kamu,seusia 8tahun Allah sudah letak kamu di persimpangan yang benar”

2 ulasan:

  1. Salam makbonda,
    :) Susah hati bila tengok konsert. Moga anak-anak kita terlindung dari anasir liar.

    pssst... lucu la komen arif tu. ustazah dia bgtau camtu? adus... kalu anak bertanya kenapa orang banyak buang bayi masa tu camana nak jawab.. saya garu kepala nih. ;D

    BalasPadam
  2. Tulah indah,disatu pihak mamalingkan kita dari anasir tu tapi pihak lain mempromosikan.Tengoklah nanti di pagi 1 Jan,apa yang bersepah di tapak sambutan tersebut.Nauzubillah.

    Wallahuaalam.

    BalasPadam

Catatan Popular