DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Selasa, 3 Januari 2012

Perjalanan

Singkatnya masa,masih terngiang anakanda merengek meminta mainan dan jajan tak berkhasiat, kini Nakanda membelikan Bonda sepasang pakain. Masih terbau-bau hancing di tilam yang bonda cuci setelah anakanda terkencing diatasnya sepanjang malam, kini Nakanda telah membereskan basuhan pakaian ayahbonda higga dalam lipatan. Masih terbayang Nakanda merengek dalam kepenatan dalan perjalanan yang panjang,kini Nakanda memegang stereng memandu perjalanan menggantikan ayahanda yang mengantuk. Masih terasa sakitnya semasa memerahkan susu ibu untuk ditinggalkan pada Nakanda sepanjang Bonda bekerja,kini Nakanda telah memasak untuk hidangan tengahari sepulang Bonda dari bertugas masa cuti.

Masyaallah........Begitu singkatnya masa. Begitu singkatnya percutian kali ini,belum puas bersama kalian,satu demi satu kalian keluar ke destinasi masing-masing,tinggal kami berdua berbulan madu mengenggam rindu. Anakanda bonda sekalian,Adakah kalian menyelitkan doa utuk Bonda dalam doa kalian?.


"Tidak akan berlaku kiamat sehingga masa menjadi singkat, maka setahun dirasakan seperti sebulan dan sebulan dirasakan seperti seminggu dan seminggu dirasakan seperti sehari dan sehari dirasakan seperti satu jam dan satu jam dirasakan seperti satu petikan api". (riwayat Tarmizi)



video

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular