DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Khamis, 7 Jun 2012

Nekad


Dulu DIA memang popular,kenapa dia popular? kerana ramai yang suka padanya. DIA aktif, ceria, kelakar lawa dan yang penting selalu wangi. Dia juga confident, glamour,bijak dan ada daya penarik. Seterusnya DIA faminin, romantik,bersopan santun dan manis orangnya. Pendek kata hidup mesti enjoy  adalah selogannya. Dia menjadi buruan Pemburu Cinta.

 Satu ketika DIA mendapat musibah,akibat khianat dari kawan-kawan yang cemburu.


  Pemburu cintanya dahulu memalingkan muka. Jiwanya bagai terhempas,hancur luluh. Muncul pula kawan-kawan baru memberikan impati. Meraka menggantikan keseronokan dan kebahagian yang berbeza.



DIA bangkit,dan sudah tidak suka enjoy-enjoy.Dia masih ingat kata neneknya  "Kalau banyak sangat ketawa nanti menagislah"

DIA sudah tidak kesah  kehilangan pemburu cintanya. Ciri-ciri penyebab pemburu cinta memburunya lah yang menjatuhkannya. Beberapa kali juga cubaan si pemburu cinta mahu mengembalikan DIA ke tempat asal. Tapi DIA sudah nekad.

"Kasihan DIA, telah kehilangan  ramai  kawan " kata Pemburu-pemburu cintanya
"Padan muka DIA,hilang kawan" kata kawan yang mengkhianatinya.


Adakah betul DIA kehabisan kawan?



“Dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya telah Kami lalaikan dari mengingat Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaanya itu melewati batas.” (QS. Al-Kahfi : 28)


“Manusia itu mengikuti agama teman karibnya, maka hendaklah seseorang di antara kamu menilai orang yang manakah seharusnya yang dijadikan teman.” Hadith

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular