DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Pengikut

Ahad, 9 Mei 2010

Tanpa ibu siapalah kita,tanpa kita siapalah ibu,tanpa doa apalah erti kasih sayang mereka.

"Kami perintahkan kepada manusia supaya berbuat baik kepada dua orang ibu bapaknya, ibunya mengandungnya dengan susah payah, dan melahirkannya dengan susah payah (pula). Mengandungnya sampai menyapihnya adalah tiga puluh bulan, sehingga apabila dia telah dewasa dan umurnya sampai empat puluh tahun ia berdoa: “Ya Tuhanku, tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang saleh yang Engkau ridhai berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertaubat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri (Al-Ahqaaf 46).



Mak,
kamulah tempat bermanja,kamulah kauselor,kamulah sahabat,kaulah pendidik,kamulah pencurah kasih sayang,kamulah imam dan makmum solatku,kamulah pendoa,kamulah kilang dan pembangun insan,kamu penjaga bapak,kamulah idola dan kamulah...kamulah......kamulah segala-galanya.

Doa Untuk Kedua Ibu Bapa dari hjzailani.net



Maksudnya : Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.


“Ya Allah, akhirilah hidup ibubapa kami dengan islam, akhirilah hidup ibubapa kami dengan membawa iman, akhirilah hidup ibubapa kami dengan husnul khotimah”

2 ulasan:

  1. salam makbonda,
    selamat hari ibu buat makbonda. doakan saya juga yg ingin merasa jadi ibu. Moga bahagia selalu bersama keluarga :)

    BalasPadam
  2. Salam kembali indah,
    Terimakasih,semoga terkabul apa yang di hajati.

    BalasPadam

Catatan Popular