DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Ahad, 28 Februari 2010

28 Ferbruari 1993 bersamaan 7 Ramadhan 1413

Seusia Aizat 1tahun aku dapati jadual kedatangan bulan ku terlewat,sahlah Aizat akan mendapat adik,nampaknya jarak antara Eizat dan adiknya lebih rapat berbanding jarak kelahiran kakak-kakaknya. Satu yang mentraumakan juga,Ditambah dengan kebiasaanku di awal mengandung akan menghadapi morning sickness yang teruk.Nasib baik Aizat seorang anak yang kurang kerenanya,terpaksalah ku berhentikan pembrian susu ibu.Morning sickness berhenti seusia 120hari kandungan,memang itulah kebiasaan dalam 4 kali mengandung.Bila tamat musim itu selera makan akan memuncak.

Pada petang itu hari Sabtu,setelah berbuka puasa,kami berjemaah Maghrib,sebaik sahaja salam abangnya merengek,aku pun pujuk dan baringkan lalu ku peluk,tiba-tiba hujan dan guruh berdentum,aku teringat ada kain di sidaian,sebenarnya berbumbung tapi akan tempias bila hujan lebat.Aku minta suami tolong angkat tapi suami meneruskan wiridnya,lalau aku tinggalkan anak dan turun,sebaik sahaja aku letakan kain tiba-tiba ada sesuatu tertumpak dari celah peha.Rupa-rupanya ketuban pecah. Itu adalah pertama kali berlaku dalam proses bersalin,sebelum ini ketuban di pecahkan di wad setelah aku berhempas pulas menahan kesakitan.

Malam itu juga aku dikejarkan ke hosital sejauh 1 jam perjalanan.Satu malam aku mengalami kontruksi.Pengalaman 3 kali bersalin agak membantuku untuk menghadapi saat-saat kelahiran,Alhamdulillah akhirnya pada esok paginya 8.01am Ahad 28 Feb Ahamad Aiman lahir kedunia, phuuuh 4 kg tidak lebih tidak kurang,berkulit cerah,berhidung pesek.3 mingg aku hutang berpuasa. Kini 17 tahun telah berlalau,Aiman semakin membesar. Muka penuh jerawat berat badan? rahsia katanya,boleh jadi body guard kakak-kakak dan adik-adiknya.





Comel dan cute


Kini Abahnya tenggelam


Bodyguard kakak-kakak dan adik-adik



[1] Taa' Haa [2] Kami tidak menurunkan Al-Quran kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menanggung kesusahan [3] Hanya untuk menjadi peringatan bagi orang-orang yang takut melanggar perintah Allah [4] (Al-Quran) diturunkan dari (Tuhan) yang menciptakan bumi dan langit yang tinggi [5] Iaitu (Allah) Ar-Rahman, yang bersemayam di atas Arasy [6] Dia lah jua yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi serta yang ada di antara keduanya dan juga yang ada di bawah tanah basah di perut bumi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular