DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Jumaat, 16 Julai 2010

like father like son


Kak Salbiah seorang ibu separuh umur yang bersuamikan lelaki lebih 10 tahun usianya.Lelaki yang cukup pekej sebagai seorang suami idaman para isteri. Setelah 5 orang puteri dilahirkan,diusia senja perkahwinan tiba-tiba ovari Kal Sal kembali subur maka tercantumlah benih di rahim Kak Salbiah lalu muncul dua putera lagi.

Tersangatlah ghairah suami yang cukup pekej itu dengan kehadhiran 2 putera yang dianggap sahabat karibnya . Tapi yang agak menjengkelkan Kak Salbiah bapa yang ghairah dengan kehadhiran putera itu sering mempengaruhi sahabat mudanya dengan rancangan tv kegemarannya iaitu gusti dan bola.tidak mengira rancangan itu keudara pada ketika jauh malam atau tidak,dia akan membuatkan sesuatu rangsangan agar shabat ciliknya itu terjaga apabila mereka terlelap sebelum siaran keudara. Maka kan bergemalah sorak-sorai antara lelaki 63tahun dan pemuda 9dan 8 tahun itu memecah keheningan malam.

“Dah 25 tahun Mah kami kongsi hidup,Sepanjang hidup bersama banyak perkara yang kami telah kompromi,tetapi tidak dengan situasi ini.”

Hmmmmm macam-macam.

2 ulasan:

  1. salam singgah....
    nasib baik suami saya x suka gusti,,,:)

    BalasPadam
  2. Jane,terimakasih singgah,nasib baik kan!

    BalasPadam

Catatan Popular