DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Jumaat, 10 Jun 2011

Menyiram Jiwa

Sesungguhnya,bila cuti sekolah semakin menyibukan diri dengan aktivit sosial sehingga tidak ada ruangan untuk mengupdatekan blog,tapi pagi ini jiwa ini basah apabila membuaka face book dan meliaht wall adik  Abu Ahnaf yang mengongsikan klip di bawah. Bukan kagum dengan nyanyian anak ini tapi kagum dengan kemandiriannya meneruskan kehidupan.




Kalaulah Nur Islam yang dijumpainmya,alangkah bahagianya dia.

6 ulasan:

  1. Owh.....aku pun kebasahan selepas memejamkan mata, membayangkan kehidupan anak itu kala bergelandangan dan bersilih ganti menukar wataknya dengan anak-anak sendiri.....

    BalasPadam
  2. salam makbonda,
    Benar, benar, benar menyiram jiwa. Ikhlas, saya suka suaranya yg sedap. sesiapa pun akan kagum. Di sebalik penderitaannya, Allah mengurniakan sesuatu buat hambaNya.sekarang dia ke depan, moga ada orang akan mengasihinya dan mmberinya keluarga.

    BalasPadam
  3. Semoga Allah memberinya taufiq dan hidayah dan menjumpakan dia dengan orang-orang yang sama-sama mencari Kebenaran Allah. Semoga kita semua akan memahami konsep tak ada itu ada, tak dapat itu dapat. WaAllahu'alam.

    BalasPadam
  4. CikLah,
    Sampai minta tolong "Ya Allah,tolonglah hentikan air mata saya ni"

    BalasPadam
  5. Salam kembali indah,

    Kalaulah dia tahu bahawa sememamang telah ada yang masih Maha mengashinya,tentu dia lebih bahagiakan?

    BalasPadam
  6. Puan Ngasobah,
    Sesungguhnya,begitulah doa kita sepatutnya.Owh saya nak mencerna konsep "tak ada itu ada, tak dapat itu dapat.:

    BalasPadam

Catatan Popular