DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Rabu, 11 November 2009

Bila usia semakin ke penghujung,maka........

Berdebar hati Mak Jah,Hari ini pergi menghadhiri majlis perkahwinan anak Makcik Lida,kawan Mak Jah masa seolah rendah,macamanalah wajahnya sekarang. Lebih 30 tahun tak jumpa. Dia bagi kad jemputan pun terus ke rumah mak Mah Jah di kampung sebab tak tahu alamat Mak Jah.
Pernah jumpa sekali di satu R&R masa solat maghrib,nasib baik dia cam wajah Mak Jah.

Mak Jah Bawa anak dara 4 sederet.Dalam perjalanan tak kering mulut Mak Jah bercerita betapa istemewanya Mak Cik Lidah,sampai sana mesti semua orang salam dan hormat.Sampul sumbangan pun dah siap diisi,tentunya lebih dari biasa jumlahnya.

Sesampainya terus berbaris,ambil juadah.Usai berjuadah masuk kerumah,jumpa tuan rumah. Maka berpeluk berciumlah dua kawan sepersekolahan .Bagai tidak cukup mulut nak bercerita banyak perkara dan semestinya tidak habis sebab dia juga perlu melayan tetamu lain.Tiba nak pulang dicapainya berkat yang paling istemewa untuk Mak Jah,dan anak-anak dara 4 sederet pun mendapat sorang satu beg.

Sambil meneyeka-nyeka mata mak jah meninggalkan majlis. Sebaik sahaja melabuhkan punggung dalam kereta,Mak Jah terasa ada sesuatu dalam tangan,rupanya sampul sumbangan masih belum bertukar tangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular