DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Isnin, 9 November 2009

Pembetulan

Masa Makbonda mengandung dulu makbonda sering berdoa “Ya Allah,jadikanlah anak dalam kandungan ini sentiasa di senangi oleh orang dikeliling meraka”

Sebaik sahaja lahir nendanya sangat menyayangi nya,sehingga Makbonda rasa terpinggir.Nendanya sanggup merampas cucundanya dari pangkuan makbonda bila cucundanya menangis.Lalu lintasan –lintasan makluk api bersimpang siur di benak “Orang tua tu bukan suka kamu,dia sayang cucu dia aje,sebab itu darah dagingnya,kamu ni kilangnya aje”

Maka iman yang lemah sering dibolak-balikan oleh makhluk-makhluk api.Ada yang tak kena dengan doa makbonda.Untuk berikutnya Makbonda perbaiki doa

“Ya Allah,jadikanlah anak dalam kandungan ini sentiasa di senangi oleh orang dikeliling meraka,jauhilah anak dalam kandunganku dari menjadi bahan fitnah,jadikanlah dia pengikat silaturrahim dikalangan kami”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular