DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Selasa, 24 November 2009

Semoga pengembaraan kami mendapat RahmatNYA

Sabtu 7am-
Bertolah dari Sabak Bernam membelah Banjaran Titiwangsa ke Negeri Matahari terbit,meninggalkan anak-anakanda dibawah pengawasan kakanda kedua,perjalanan yang mencabar,dihujan lebat merentasi banjaran lereng-lerang di kaki gunung cameron yang berliku-liku dengan kabus tebal,yang hanya kelihatan lampu kereta,tiba-tiba ada lencungan kerana jalan runtuh.Hujan yang berterusan menuruni bajaran yang licin,sebaik sahaja tiba di tanah rata jumpa masjid di Gua Musang berhenti untuk Sujud Syukur dan Dhuha,meneruskan sehinga pemandangan dikiri-kanan ialah limpahan air dan apungan rumah-rumah dhaif.Menurunkan giar bila mengharungi limpahan di jalanraya.Berkali-kali mengingatkan ayahanda supaya berhati-hati agar tidak bergesel dengan deretan kendraan yang di parking tepi jalan kerana halaman yang berarus deras.Berkali kali anaknada bersms bimbang keselamatan ayahbonda.
3pm tiba di bandar Kota Bharu,anakanda tunggu di masjid kecil,ayahbonda berjamak Taqdim,baru terasa isyarat dari rangsangan perot bonda untuk diisi.
Ayah bonda,anakanda dah tempahkan ayahbonda di bili tamu KTD,sila berehat anakanda bawak kereta ke asrama untuk mengemas dan menyusun barang,kita jumpa esok pagi.

Ahad 8am-Anakanda tiba dengan kereta yang berbonet dan tempat duduk belakang yang penuh.Diperkenalkan dengan rakan-rakan sestarf,di hati kecil bonda siapa juga akan sukar untuk berpisah dengan insan seperti mereka....Anakanda....Allah sentiasa menganugerahkan mu insan yang tidak sunyi dari RahmatNYA,bersyukur.....

-Terimakasih kerana melayan anak bonda dengan baik,minta maaf kerana terpaksa mengambilnya dari kelian(dengan adegan-adegan dramatik)

-Sebenarnya dia yang melayan kami dengan baik dan terimakasih meminjamkannya kepada kami.....

Selamat tinggal KTD semoga kelian akan Allah gantikan dengan insan yang lebih baik.

Meneruskan perjalanan ke selatan,melintasi jalan-jalan yang berarus deras dan kiri kanan jalan yang berombak-ombak halamannya........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular