DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Halaman

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Mari kita aminkan

Pengikut

Selasa, 17 November 2009

Pilihlah aku..........

Tersebutlah cerita sepasang suami isteri yang tidak sempat bercinta sebelum kahwin,yang pertemuan mereka adalah di susun oleh bapa saudara mereka.Setelah 5 tahun perkahwinan satu malam di hari ualangtahun perkahwinan.

Isteri: Yang…kenapa Yang pilih saya jadi isteri? kan saya ni tak cantik,budi bahasa pun kurang,masak tak pandai.

Suami: Saya pilih bukan kerana cantik….saya tengok ayang dari keluarga baik-baik , berugama,pandai pandai…..mudah mudahan semua tu akan di warisi oleh anak-anak saya…….Ayang pulak kenapa pilih saya jadi suami?

Isteri: Entahlah….sebaik saja Ayang lamar terus buat istiharah….tak berhenti henti…. berterusan…….tapi tak mimpi apa-apa pun……. Tapi……. urusan dimudahkan sampailah hari pernikahan.

Suami: Oowh gitu ya!.......(terdiam lama……shingga terlena)


Suamiku,terimakasih kerana berjaya
• menipiskan mazmumahku,
• meringankan beban yang memberatkan tulang-temulang dan lidahku dari berbuat bakti sesama makhlukNYA
• mengibaratkan solat itu seperti kita nak membuang air besar,tidak dapat ditahan bila tiba waktunya,
• dan banyak lagi.................Dia yang memilih mu untuk ku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular