DENGAN NAMA ALLAH

DENGAN NAMA ALLAH

Ingatan untuk ku dan kalian



وَالْعَصْرِ. إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ. إِلَّا الَّذِينَ ءَامَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ.

Yang bermaksud:

Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. (Surah Al-Asr, Ayat: 1 - 3).


Pengikut

Khamis, 5 November 2009

PERMINTAAN 1

Ya Allah ya tuhan ku,aku tidak jemu meminta,walaupun adakalanya aku takut jika kau terlalu cepat menunaikan permintaanku, ku takut bila aku dah dapat aku akan meminta lagi permintaan yang baru tanpa sempat aku bersyukur.Walaubagaimanapun aku tetap meminta,aku tahu kau suka jika hambamu meminta kerana sifatmu adalah PEMBERI,tidak seperti manusia yang akan terasa bosan jika sesame mereka sentiasa meminta.
Ya Allah,kaulempahkanlah keluargaku dengan kerahmatan MU,limpahkanlah kehidupan keluargaku dengan keredaanMU.Ya Allah lembutkanlah hati-hati ku,suamiku dan anak-anakku dan juga insan yang hampir dengan hati kami,elokkanlah akhlak kami,elokanlah budipekerti kami,elokkanlah tingkahlaku kami.Jadikanlah anak-anak kami dan anak-anak insan yang hampir dengan hati kami anak yang saleh dan solehah. Terangkanlah hati anak-anak kami, Atiqah,atina,aizat,aiman,atira dan aimi anis dan juga nak-anak lain yang hampir dengan hati kami, berikanlah kejayaan pada setiap peperiksaan yang mereka tempuhi,kuatkanlah ingatan mereka,teguhkanlah kefahamaa mereka,permudahkanlah mereka semasa menjawab kertas soalan,ingatkanlah jika mereka lupa,berikanlah mereka ilham jika mereke tidak tahu.
Ya Allah jadikanlah aku isteri yang baik pada suamiku,anak yang baik pada kedua ibubapa dan mertuaku,ibu yang baik pada anak-anakku,guru yang baik kepada anak muridmu,insan yang baik pada makhluk2mu.
Ya Allah,ikatkanlah kasih sayang kami sekeluarga dan juga orang-orang yang hampir dengan kami dengan taliMu ya Allah,lindungilah kami dari segala pepecahan dan hasutan syaitan. Kurniakanlah kami sifat kasih sayang diantara kami. Jadikanlah anak yang tua menyayangi yang muda dan yang muda menghormati yang tua.Jadikanlah anak-anak kami sentiasa membela diantara satu sama lain mengikut jalan MU Ya Allah dan sentiasa memelihara diri untuk keselamatan di dunia dan di akhirat.
Ya Allah, berilah anak-anakku dan anak-anak yang hampir dengan kami kejayaan dalam hidup mereka sebagai jalan menempuh kebahagiaan dunia dan akhirat. Jika ditakdirkan mereka kaya jadilah kekayaan mereka menambah kekuatan iman mereka,jika sebalik jadilah mereka insan yang redho dengan ketentuanMu ya Allah.
Ya Allah temukanlah jodoh anak-anak kami dengan insan yang soleh dan solehah, yang sentiasa memimpin anak-anak kami ke jalan menuju kebahagiaan dunia dan akhirat. Lindungilah anak-anak kami dari bertemu jodoh dengan orang yang membawa kerosakan kepada mereka di dunia dan akirat ya Allah.Ya Allah,lindungilah kami keluarga kami,insan yang hampir dengan hati kami,dari ujian-ujian yang tidak sanggup kami tempuhi Ya Allah,berilah kami kekuatan semasa kami di uji yaAllah,jadikanlah ujian-ujiana itu sebagai menambah kekuatan jiwa kami ya Allah.
Ya Allah,permintaanku bukan setakat ini ya Allah,aku akan sentiasa meminta dan meminta ya Allah selagi Jasadku masih bernyawa ya Allah…………………

Ya Allah,perkenankanlah permintaan ku ini Ya Allah ...............................................................................................................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular